El nostre servei

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR
 

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

x

1.2.  Educació en valors

x

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

x

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

x

3.1   Orientació Acadèmica

x

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

 

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADESCOMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

x

Aprendre a aprendre

x

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

       Objectius d'aprenentatge

 

 -      Que identifiquin quines emocions adopten en cada cas o situació

 

-       Que sàpiguen com comportar-se en els diferents àmbits explicitats.

 

Descripció de l'activitat

      Primer de tot us explicarem un conte i després us direm que haureu de fer

 

      Són 2 gossos :

-       El primer que entra en una casa abandonada i veu a diferents gossos i comença a moure la cua, surt d’aquest recinte pensant que ha estat en un lloc meravellós.

 

-       El segon que entra en la mateixa casa abandonada, es troba un grup de gossos, es posa nerviós i es posa a bordar pensant que ha estat en un lloc horrible, però això es per que no havia vist un cartell on deia “La Casa Dels Mil Miralls”

 

En aquesta activitat hauran de explicitar quins comportaments  adopten quan estan en família, en grup, tant en els esports(pati) com en la classe en un full que nosaltres els proporcionarem. Més tard farem una reflexió final dels resultats obtinguts.

 

Material necessari

Fulls de paper

 

 L'activitat de reflexió per part dels alumnes

   Els alumnes han mostrat força interès envers aquesta activitat, això si han tingut comportaments molt peculiars i tots han          participat en aquesta activitat que els hem proposada. Els objectius els hem assolit amb èxit.

 

 Reflexió tutor/a

  Han actuat diferent que com actuen amb els seus respectes tutors i s’ha pogut observar canvis molt interessants de part dels alumnes, es a dir, els que generalment son tranquils, s’han mostrat esverats i inversament. 

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR
 

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

X

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

X

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

 

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           
 

 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

X

Aprendre a aprendre

 

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBECTIUS D’APRENANTATGE

-Que els components del grup es coneguin més.

-Fomentar la creació de bon ambient de grup.

-Fomentar l’autoconeixement dels participants.

-Valorar positivament les similituds i les diferències dels participants.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Cada participant escriu en una petita cartolina els següents punts:

1-    El seu nom

2-    Un hobby

3-    Una persona coneguda o important que li agradi.

4-    Alguna cosa que sàpiga o pugui fer.

5-    Alguna cosa que no sàpiga fer i que li agradaria aprendre.

 

Després cada participant explica a la resta del grup cada un dels punts de la seva cartolina. Quan tots ho hagin explicat, es poden enganxar les petites cartolines en una de més gran i decorar-la per penjar-la a la classe.

 

MATERIAL NECESSARI

Cartolines mida foli tallades per la meitat i una cartolina més gran o bé paper del tipus del que fem les cartelleres per enganxar les cartolines petites. Retoladors o colors per decorar les cartolines.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Dinàmica de grup.

 

REFLEXIÓ FINAL DEL TUROR/A

Preguntar als alumnes els punts següents:

-Hi ha coses que hagin posat els vostres companys a les carolines que no sabíeu o que us hagin sorprès? molts han costestat que no però altres han descobert altres coses dels seus companys.

-Creieu que si al cap d’un any us féssim fer la mateixa activitat posaríeu el mateix que heu posat ara? Perquè? no , perquè amb el temps conèixes millor els companys que t'envolten.

-Què pot influir en una persona perquè canviïn algunes coses de la seva identitat? l'entorn on viu.

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

 

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits: Creativitat                                                       X

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

X

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           
 

 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

 

Artística i Cultural

X

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

X

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

-Augmentar la creativitat dels alumnes.

-Eliminar complexes.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Baixarem a baix al pati i els alumnes s’agruparan per parelles. Estendrem un papar gran al terra i un dels membres de la parella s’haurà d’estirar a sobre el paper. L’altre membre del grup resseguirà la seva silueta amb llapis i després es canviaran els rols.

Una vegada tothom tingui la seva silueta dibuixada sobre el paper, cada un la pintarà de la manera que més li agradi.

 

MATERIAL NECESSARI

Paper gran d’un color clar perquè es pugui pintar còmodament a sobre, pintures i llapis.

 

REFLEXIÓ FINAL DEL TUTOR/A

Se'ls hi pregunta als alumnes si han disfrutat fent l'activitat i si s'ho han passat bé. Se'ls hi explica que hem preparat aquesta activitat amb la intenció de sortir una mica de la rutina de dinàmiques de classe que haviem fet fins ara i que l'hem preparada amb molta il·lusió. 

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

 

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

X

1.5.  Habilitat socials + Intel. Emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ FORA DE L’ESCOLA

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Activitats a l’aire lliure

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques, Estratègies i companyerisme

 

3.2.  Orientació Vocacional

 
           
 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

X

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

Desenvolupar la capacitat de prendre decisions.

Conèixer els conflictes als quals els demés s’enfronten.

Promoure la creativitat i la busca de solucions.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Cada alumne ha de apuntar en un paper algun problema que hagi tingut a la seva vida que no formi part amb la escola i no pot dir el que ell/a va fer per solucionar-ho. Aleshores es recullen tots els papers i es tornen a repartir de forma que ningú tingui el seu i tots tinguin un paper de algun company. Després ho han de llegir i han de intentar dir com ells solucionarien aquest problema.

 

MATERIAL NECESSARI

Folis i bolígrafs

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Els alumnes havien de estar en grup i ajudar-se entre ells.

 

REFLEXIÓ TOTAL DEL TUTOR/A

Preguntem als alumnes si despés d'escoltar les diferents solucions que els seus companys han proposat als problemes que han tingut ho veuen diferent. Potser aquell problema no era tan difícil de superar com des de dintre els hi semblava i amb l'ajuda d'algú que ho veu des de fora podem solucionar-ho més fàcilment. Els hi recomanem que devant d'un problema no tinguin vergonya i que no dubtin a demanar ajuda a algú de confiança. 

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. Emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ FORA DE L’ESCOLA

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Activitats a l’aire lliure

X

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques, Estratègies i companyerisme

X

3.2.  Orientació Vocacional

 
           
 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

X

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

S’espera que els alumnes treballin en equip i no hi hagin conflictes. També esperem que aprenguin en aquest jo a saber perdre i guanyar i que no hi hagin trampes.

 

DESCDERIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El joc consisteix en fer dos equips, en aquests dos un seran policies i els altres lladres. Els policies han de intentar atrapar als lladres i portar-los fins a la presó. Quan s’han atrapat tots els lladres s’acaba el joc. Els lladres han de intentar salvar als que estan a la presó xocant-los la ma.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Els alumnes havien de estar en grup i ajudar-se entre ells.

 

REFLEXIÓ FINAL DEL TUTOT/A

La activitat va anar molt bé ja que no hi va haver cap conflicte i van saber treballar en grup.

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

 

1.2.  Educació en valors

X

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

X

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           
 

COMPETÈNCIES BASIQUES A TREBALLAR

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

 

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

X

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

X

 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

Que els alumnes es donin compte dels molts sentiments positius que senten a classe i de les coses bones que hi passen. Evitar que només donin importància a les coses negatives.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Es diu als alumnes que han d’escriure en un paper sentiments positius que hagin sentit dins de l’aula. En poden escriure tants com se’ls acudeixin. Una vegada els tinguin els diran en veu alta per tota la classe i ens explicaran en quina situació van sentir el sentiment que han triat.

S’aniran apuntant tots els sentiments a la pissarra.

 

MATERIAL NECESSARI

Paper i bolígraf.

 

REFLEXIÓ FINAL DEL TUTOR/A

Una vegada acabada l’activitat es fa reflexionar als alumnes sobre el fet de que quan se’ls hi diu que pensin en sentiments que han sentit a l’aula els primers que se’ls hi acudeixen són tots negatius, però que de positius també n’han sentit molts. Als sentiments positius els hi hauríem de donar igual o més importància que als negatius però no sempre ho fem, perquè? Demanar als alumnes que reflexionin sobre aquest tema i que intentin millorar-ho. 

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR
 

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. Emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ FORA DE L’ESCOLA

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Activitats a l’aire lliure

X

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques, Estratègies i companyerisme

X

3.2.  Orientació Vocacional

 
           


COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

X

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

S’espera que els alumnes treballin en equip i no hi hagin conflictes. També esperem que aprenguin en aquest jo a saber perdre i guanyar i que no hi hagin trampes.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El joc consisteix en fer dos equips, en aquests dos un seran policies i els altres lladres. Els policies han de intentar atrapar als lladres i portar-los fins a la presó. Quan s’han atrapat tots els lladres s’acaba el joc. Els lladres han de intentar salvar als que estan a la presó xocant-los la ma.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Els alumnes havien de estar en grup i ajudar-se entre ells.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DEL TUTOR/A

La activitat va anar molt bé ja que no hi va haver cap conflicte i van saber treballar en grup.

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. Emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ FORA DE L’ESCOLA

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Activitats a l’aire lliure

X

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques, Estratègies i companyerisme

X

3.2.  Orientació Vocacional

 
           

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

X

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

S’espera que els alumnes treballin en equip i no hi hagin conflictes. També esperem que aprenguin en aquest jo a saber perdre i guanyar i que no hi hagin trampes.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El joc consisteix en fer dos equips, en aquests dos un seran policies i els altres lladres. Els policies han de intentar atrapar als lladres i portar-los fins a la presó. Quan s’han atrapat tots els lladres s’acaba el joc. Els lladres han de intentar salvar als que estan a la presó xocant-los la ma.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Els alumnes havien de estar en grup i ajudar-se entre ells.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DEL TUTOR/A

La activitat va anar molt bé ja que no hi va haver cap conflicte i van saber treballar en grup.

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. Emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ FORA DE L’ESCOLA

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Activitats a l’aire lliure

X

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques, Estratègies i companyerisme

X

3.2.  Orientació Vocacional

 
           


COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

X

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

S’espera que els alumnes treballin en equip i no hi hagin conflictes. També esperem que aprenguin en aquest jo a saber perdre i guanyar i que no hi hagin trampes.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El joc consisteix en fer dos equips, en aquests dos un seran policies i els altres lladres. Els policies han de intentar atrapar als lladres i portar-los fins a la presó. Quan s’han atrapat tots els lladres s’acaba el joc. Els lladres han de intentar salvar als que estan a la presó xocant-los la ma.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Els alumnes havien de estar en grup i ajudar-se entre ells.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DEL TUTOR/A

    La activitat va anar molt bé ja que no hi va haver cap conflicte i van saber treballar en grup.
 
ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. Emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ FORA DE L’ESCOLA

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Activitats a l’aire lliure

X

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques, Estratègies i companyerisme

X

3.2.  Orientació Vocacional

 
           
 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

X

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

S’espera que els alumnes treballin en equip i no hi hagin conflictes. També esperem que aprenguin en aquest jo a saber perdre i guanyar i que no hi hagin trampes.


DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El joc consisteix en fer dos equips, en aquests dos un seran policies i els altres lladres. Els policies han de intentar atrapar als lladres i portar-los fins a la presó. Quan s’han atrapat tots els lladres s’acaba el joc. Els lladres han de intentar salvar als que estan a la presó xocant-los la ma.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Els alumnes havien de estar en grup i ajudar-se entre ells.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DEL TUTOR/A

La activitat va anar molt bé ja que no hi va haver cap conflicte i van saber treballar en grup.

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. Emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ FORA DE L’ESCOLA

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Activitats a l’aire lliure

X

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques, Estratègies i companyerisme

X

3.2.  Orientació Vocacional

 
           


COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

X

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

S’espera que els alumnes treballin en equip i no hi hagin conflictes. També esperem que aprenguin en aquest jo a saber perdre i guanyar i que no hi hagin trampes.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El joc consisteix en fer dos equips, en aquests dos un seran policies i els altres lladres. Els policies han de intentar atrapar als lladres i portar-los fins a la presó. Quan s’han atrapat tots els lladres s’acaba el joc. Els lladres han de intentar salvar als que estan a la presó xocant-los la ma.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Els alumnes havien de estar en grup i ajudar-se entre ells.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DEL TUTOR/A

La activitat va anar molt bé ja que no hi va haver cap conflicte i van saber treballar en grup.

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

X

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

 

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           
 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

X

Aprendre a aprendre

 

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

X

 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

Estudiar les distorsions introduïdes en un missatge transmès entre diversos individus.

Pensar si realment som clars a l’hora de transmetre un missatge.

Ser conscient de les interferències culturals d'una situació imprevista.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

1-    S’escullen 5 persones d’entre els alumnes.

2-    4 dels 5 escollits surten de la classe.

3-    L’organitzador/a llegeix un missatge al primer participant i a la resta de la classe. El primer participant no pot prendre notes sobre el missatge.

4-    L’organitzador demana que un dels alumnes que ha sortit de la classe entri. El primer participant explica al que acaba d’entrar el missatge que li ha transmès l’organitzador. Tot seguit el segon li transmet al tercer, el tercer al quart i el quart al cinquè i així consecutivament. Es important tenir en compte que cada participant ha de transmetre el missatge a la seva manera i sense ajuda dels altres membres de la classe.

5-    Quan s’està transmetent el missatge a l’últim participant, aquest l’escriu a la pissarra i després l’organitzador llegeix l’original. D’aquesta manera es poden veure els canvis que ha sofert el missatge al passar per tots els participants.

El missatge a transmetre serà el següent :

Avui a la classe hi ha hagut un conflicte. La Maria i el Marc s’han esbarellat  perquè el Marc ha dit alguna cosa que ha ofès a la Maria. La Maria ha reaccionat insultant al Marc. Després s’hi ha posat l’Arnau, que es molt amic del Marc i el volia defensar, però la Maria li ha dit que no s’hi poses i li ha donat una empenta i el Marc ha caigut al terra. Per sort ha intervingut la Marisa, la professora, i ha parat el conflicte abans que anés més lluny.

 

MATERIAL NECESSARI

Pissarra.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Dinàmica de grup. (explicar sistema que utilitzarem a l’aula)

 

REFLEXIÓ FINAL DEL TUTOR/A

En acabar l’activitat es fa una reflexió sobre les interferències a la vida real.

Som clars quan expressem alguna cosa a algú altre i li donem tota la informació que el receptor necessita saber.

Avegades repetim les coses perquè ens entenguin millor.

I com a receptors, posem atenció al missatge i procurem transmetre’l fidelment tal com és?

Què podem fer per millorar la comunicació, tan emetent com rebent?

 

Donar eines als alumnes per millorar la comunicació com: escoltar atentament, preguntar sense por, repetició de la informació, comprensió oral, vocalització...

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR
 

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

 

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits: Cooperació i competiviat                               X

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

X

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           


COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

 

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

X

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

-Aprendre a estar en grup i a la vegada a competir entre ells.

-Saber coordinar-se entre ells.

-No reaccionar malament al perdre.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Els alumnes es divideixen en dos equips. Un equip es distribuirà pel terreny de joc (on hi ha quatre bases) i l’altre equip es posa en fila, preparat per batejar. Una persona de l’equip dels que s’han distribuït pel camp es posa a un parell de metres de cara a cara a la fila de l’equip que bateja. Aquest jugador és el Pichi.

El Pichi llença una pilota suaument perquè el primer jugador de l’altre equip la bategi. Una vegada ha batejat, aquest jugador ha de córrer per donar una volta al camp passant per darrere de les bases.

Mentrestant els jugadors de l’altre equip han de recuperar la pilota llençada el més aviat possible i llançar-la al Pichi. El Pichi no es pot moure del lloc, i quan li arribi la pilota ha de cridar “Pichi” perquè tothom sàpiga que ja s’ha fet amb la pilota.

Si el jugador que ha batejat ha aconseguit fer tota la volta al camp abans de sentir el “Pichi”, el seu equip guanya tres punts. En cas que es digui el “Pichi” quan el batejador estigui a  mig camí, aquest queda eliminat. Tot i que si el batejador veu que no tindrà temps de fer la volta sencera es pot parar en una de les quatre bases que estan repartides el camp, i quan el següent jugador del seu equip bategi pot seguir corrent per acabar de donar la volta. En cas de que acabi de fer-la, el seu equip guanya 1 punt.

Quan tots els membres de l’equip hagin batejat es canvien els rols entre els equips.

Guanya l’equip que aconsegueixi més punts.

 

MATERIAL NECESSARI

Pilota petita de mida de beisbol, un bat també de beisbol i quatre cons o algun altre cosa per marcar les bases.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Un dels alumnes no s’ha sentit del tot còmoda en aquest joc.

 

ACTIVTIAT DE REFLEXIÓ FINAL DEL TUTOR/A

L’activitat no ha nat del tot malament, encara que hem tingut algunes dificultats,alguns s’han enfadat i han marxat de la classe desprès de l’activitat hi ha agut una mica de tensió. A part d’això tot a anat segons lo previst, menys per aquest petit incident.

 

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

 

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits: Cooperació i competiviat                               X

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

X

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           


COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

 

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

X

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 
 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

-Aprendre a estar en grup i a la vegada a competir entre ells.

-Saber coordinar-se entre ells.

-No reaccionar malament al perdre.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Els alumnes es divideixen en dos equips. Un equip es distribuirà pel terreny de joc (on hi ha quatre bases) i l’altre equip es posa en fila, preparat per batejar. Una persona de l’equip dels que s’han distribuït pel camp es posa a un parell de metres de cara a cara a la fila de l’equip que bateja. Aquest jugador és el Pichi.

El Pichi llença una pilota suaument perquè el primer jugador de l’altre equip la bategi. Una vegada ha batejat, aquest jugador ha de córrer per donar una volta al camp passant per darrere de les bases.

Mentrestant els jugadors de l’altre equip han de recuperar la pilota llençada el més aviat possible i llançar-la al Pichi. El Pichi no es pot moure del lloc, i quan li arribi la pilota ha de cridar “Pichi” perquè tothom sàpiga que ja s’ha fet amb la pilota.

Si el jugador que ha batejat ha aconseguit fer tota la volta al camp abans de sentir el “Pichi”, el seu equip guanya tres punts. En cas que es digui el “Pichi” quan el batejador estigui a  mig camí, aquest queda eliminat. Tot i que si el batejador veu que no tindrà temps de fer la volta sencera es pot parar en una de les quatre bases que estan repartides el camp, i quan el següent jugador del seu equip bategi pot seguir corrent per acabar de donar la volta. En cas de que acabi de fer-la, el seu equip guanya 1 punt.

Quan tots els membres de l’equip hagin batejat es canvien els rols entre els equips.

Guanya l’equip que aconsegueixi més punts.

 

MATERIAL NECESSARI

Pilota petita de mida de beisbol, un bat també de beisbol i quatre cons o algun altre cosa per marcar les bases.

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Un dels alumnes no s’ha sentit del tot còmoda en aquest joc.

 

ACTIVTIAT DE REFLEXIÓ FINAL DEL TUTOR/A

L’activitat no ha nat del tot malament, encara que hem tingut algunes dificultats,alguns s’han enfadat i han marxat de la classe desprès de l’activitat hi ha agut una mica de tensió. A part d’això tot a anat segons lo previst, menys per aquest petit incident.

 

 

PLANS B

ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

X

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

 

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

 

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits:

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

 

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           


COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

 

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

X

 

 

OBJECTIUS D’APRENANTATGE

-Reflexionar sobre l’aprenentatge i l’adaptació a la classe i a la societat.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Es reparteix un full als alumnes en el que hauran d’escriure els punts següents:

1. Com t'agradaria que fos la teva classe?

2. Què pots fer per millorar el grup classe?

3. Tens amics al grup? Per què?/Per què no?

4. Tens amics de l’escola fora de la USEE? I de fora de l’escola?

5. En què ets bo? Esmenta tres coses.

6. En què necessites treballar més?

Es posen en comú les respostes que han donat els alumnes i ells expliquen el perquè de les seves respostes.

 

MATERIAL NECESSARI

Paper i bolígraf

 

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ PER PART DELS ALUMNES

Dinàmica de grup classe.

 

REFLEXIÓ FINAL DEL TUTOR/A

Un grup classe ha de funcionar i hi ha d’haver una bona relació entre els alumnes que la formen.

Que podem fer cada un per millorar això?

Sempre intentem donar el millor perquè el grup classe funcioni o a vegades ni ho intentem? Perquè?

 
ÀMBITS I SUBÀMBITS A TREBALLAR
 

1.   ORIENTACCIÓ PERSONAL

1.1.  Acolliment + Cohesió de grup

 

1.5.  Habilitat socials + Intel. emocional

x

1.2.  Educació en valors

 

1.6.  Educació en la salut

 

1.3.  Tractament resolució conflictes

 

1.7.  Autoconeixement

x

1.4.  Ed. Ambiental. Ecoètica

 

1.8.  Lema del curs

 

1.9.  Altres àmbits: Música

2.   ORIENTACIÓ ESCOLAR

3.   ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL

2.1.  Seguiment acadèmic i Detecció de dificultats d’aprenentatge

 

3.1   Orientació Acadèmica

 

2.2.  Tècniques i hàbits  d’estudi.   Estratègies d’aprenentatge i estudi.

 

3.2.  Orientació Vocacional

 

2.3. El Projecte i Treball de     Recerca.

 

3.3.  Orientació Laboral

 
           

COMPETÈNCIES BÀSIQUES TREBALLADES

Comunicativa, lingüística i audiovisual.

 

Aprendre a aprendre

x

Artística i Cultural

 

Autonomia i iniciativa personal

 

Tractament de la informació i Competència digital

 

En el coneixement i la interacció amb el món físic

 

Matemàtica

 

Social i Ciutadana

 

 

OBECTIUS D’APRENANTATGE

-       Que aprenguin a valorar els defectes i les virtuts de cada un d’ells.

 

-       Que aprenguin a respectar i acceptar-los tal i com son.

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

 

Cada un d’ells haurà d’explicar una virtut i un defecte de si mateix, un cop fet posarem en comú cada un d’ells i avera si ni han de repetits i reflexionar el perquè em decidit aquesta virtut i aquest defecte i si realment som així. 

 

MATERIAL NECESSARI

Paper